Serdar Tuncer-Cüneydi Bağdadi ve Ramazan
Mansur Enel Hak söyledi
Mansur değil can söyledi
Can İçre Canan söyledi keşf eyleyip esrarını.
Hallacı Mansur için Salih Baba böyle demiş. Cüneyd-i Bağdadi hazretleri Hallacı Mansur için eğer Mansur’un devrinde bir Dervişimiz olsaydı biz ona O sözü Söyletmezdik onun aşikar ettiği sırrı
biz ibe mağaralarda kuytularda az mı mırıldanıp durduk diye bahsetmiş.
Ramazan bizi biraz Hallac’tan nasipdar bizi biraz Cüneyd kılmak için gelir ama Cüneyd olmak da öyle her babayiğidin harcı değildir daha 4-5 yaşlarında bir çocuk Cüneyd-i Bağdadi hazretleri
Bir ramazan akşam eve gelmiş bakmış babası ağlıyor.
Hayır olsun babacığım
Evladım demiş baban nasıl Zalim bir adamdır ki zekâtı Allah dostlarına nasip olmuyor
Nasıl demiş yani?
Seriyyüs Sakati, Hz. Cüneyd’in dayısı Devrin büyük Allah dostu
Zekatı demiş götürdüm dayına seriyye verdim benim zekatımı almadı
Öyle mi dedi Hemen kapmış oradan altınları
gitmiş Seriyyüs Sakati’nin kapısını çalmış dört beş yaşındaki Cüneyd
Kapıyı çalmış tak tak tak kim o
Ben Cüneyd
Ne istiyorsun çocuk
Al şu altın kırıntılarını, niçin alacakmışım
Sana bu lütfu babama bu adaleti veren Allah hakkı için al.
Söyle bakalım çocuk
Bendeki lütuf Babanda ki Adalet nedir
Babamdaki adalet hak etmiyor olsa bile bunu size sunabilme cömertliğini göstermesidir
Sizdeki lütuf hak etmiyor olsa bile onu alıp kabul ediverişinizdir.
Kapı açılmış gel demiş evlat gel altınlardan önce seni kabul ettim.
Hz Cüneyt dayısının yanında kırk yıla yakın dervişlik yapacaktır.
Evinin bahçesinde böyle küçük bir kulübe
Gecede 400 rekat namaz kılarmış.
Bir dükkanı var o dükkanda geceleri kepengi indirdikten sonra sabaha kadar gecenin üçte birinde
Kıyam üçte birinde rüku üçte birinde secde sabaha kadar ibadetle meşgul olurmuş Hz Cüneyd.
Ve en son bakmış ki bu iş böyle olmayacak bir hücre yaptırmış dayısının bahçesine o hücrede kırk yıla
yakın ibadet etmiş.
Hadise uzundur hemen böyle daha size Merhaba Demeden çok uzatacak değilim meseleyi ama
Şunu da bahsetmeden geçemeyeceğim
Bir Hac zamanı mürşidi Cüneyd-i Bağdadi’nin elinden tutmuş gel demiş beraber gidelim 13-14 yaşlarındadır o zaman Hz Cüneyd.
Kâbe’nin avlusunda dört yüz pir rivayete göre oturmuşlar şükür bahsinden konuşuyorlar şükür nedir Onun tarifini yapmaya çalışıyorlar.
Ama bir karara varamamışlar.
Herkes bir şey söylüyor şükür babında
Hz Cüneyd’e dönmüş Seriyyüs Sakatı,
Çocuk Bir de sen söyle demiş
Cüneyd-i Bağdadi Hazretleri’nin orada yaptığı muhteşem bir şükür tarifi vardır.
Der ki Hz.Cüneyd şükür Allah’ın sana verdiği nimetleri istinaden ona ortak koşmaman ve işleyeceğin günahlara o nimetleri sermaye yapmamandır.
O zaman dört yüz pir birden Eyvallah demişler işte budur
Seriyyüs Sakatı dönmüş Cüneyd’e çocuk demiş korkarım senin Haktan Nasibin
Yalnızca lisandan ibaret olacak
Hz Cüneyt Bu sözlerine haftalarca ağladım der ya mürşidimin buyurduğu gibi olacaksa.
Hamdu senalar olsun öyle olmamış ki Biz de istifade etmişiz ama mevzu şudur
Hz Cüneyt’in şükür tarifi
Şükür sana verdiği nimetlere istinaden Allah’a ortak koşmaman ve işleyeceğin günahlara o nimetleri sermaye yapmamandır.
Hadi bir matematik kuralım
Şükür nimeti artırır ve her nimetin şükrü kendi cinsinden olur derler
O zaman nimet ne
Mesela göz bir nimet midir Evet
Dil bir nimet midir Evet
Ayak bir nimet midir Evet
Peki gözün şükrü nasıl olur
Kur’an-ı Kerim okuyarak olur.
İlim kitaplarına bakarak olur
Kabe’yi seyrederek olur.
Yanlışı eksiği noksanı görmeyerek olur
Gördüğü eksiye yanlışa noksana o onun değil benim kusurumdur demekle olur.
Ayağın Şükrü nasıl olur sahi
Onun razı olmadığı yerlere gitmeyerek olur.
Onun razı olduğu yerlerden çıkmayarak olur.
Dilin Şükrü onun yasakladığı şeyleri konuşmayarak olur.
Onun güzelliklerinden bahsederek
Güzel şeyler söyleyerek Gönül alarak Salavat-ı şerifeler getirerek Kur’an okuyarak
İşte öyle olur.
Peki tarife bir daha dönelim mi ne diyordu=
İşleyeceğin günahlara nimetleri sermaye yapmamandır
Allah Allah
Nimet neydi
El Ayak Göz Aldığımız nefes bir nimettir.
Ayağı sermaye yapmadan iş diyebileceğiniz bir tek günah söyler misiniz bana
Gözü sermaye yapmadan işleyebileceğimiz bir tek günah var mıdır
Ellerimizi sermaye yapmadan hangi günahı işleyebiliriz
O zaman insan günah işleyince her şeyden önce şükürsüzlük yapmış olmaktadır ve şükürsüzlük
Nimet’in çekilip elden alınmasına sebep olur ve Ramazan bizi biraz Cüneyd kılmak için gelir
Cüneyd ruhuna sahip kılmak için gelir
Azaların bizim zannettiğimiz azalarımızın elimizin gözümüzün ayağımızın aslında bizim olmadığın
Onların bir sahibi olduğunun farkına varmamız için gelir
Onları bize verenin hatırına onlarla Ona isyan etmemizi bir kez daha hatırlatmak için gelir.
Oruç Zannederiz ki imsakla iftar arasında tutulan bir şeydir
Hayır Ramazan’ı Şerif
Iftarla imsak arasının Oruçluymuşçasına yaşanması gerektiğini ihtar etmek için gelir.
Ramazan bir ay değil bayram bittikten sonra başlayan şeydir.
Mübarek on bir aylarda da şükrü hatırlatmak için gelir
Gelir ve gider işte gitmek üzeredir gitmekte olan ve o demde durup
Henüz geç değil Hala geç değil
Bu el bu ayak Bu göz Benim değil
Beni biraz Cüneyt kılmak isteyenin bana bir lütfu
Ve ben onun bana Lutf ettikleriyle Ona isyan etmemeliyim şuuruna yaklaşmak için
Hala geç değil.
O zaman dönüp bir daha ilk anki aşkla ilk anki coşkuyla bir kez daha işte sona girdiğimiz şu demde söylemek lazım
Hoş geldin ya şehri Ramazan bizi Cüneyd kılmaya geldin
Cüneyd’in ahval-i ile hallendirmeye geldin bizi
Bizdeki emanetleri bizim onların sahibi olmamız için geldin.
Ne iyi ettin de geldin ne güzel geldin
Hoş geldin Ya şehri Ramazan
Serdar Tuncer
Sitemizde sanatçıya ait toplam 50 eser bulunmaktadır. Sanatçının sayfasına gitmek için tıklayın.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.